THY ’nin ‘’MAÇKA’’ uçağı Eren Bülbül anısına ilk seferini İstanbul'dan Trabzon’a gerçekleştirdi.

Türk Hava Yolları filosuna kattığı rüya uçağa Şehit Eren Bülbül anısına ''MAÇKA'' ismini vermişti. ''Maçka'' bugün saat 10.00'da İstanbul Havalimanı'ndan ilk seferini Trabzon'a gerçekleştirdi.

08 Temmuz 2019 Pazartesi 19:59

Türk Hava Yolları, filosuna kattığı ilk ‘’Dreamliner’’ Boeing 787-9 tipi uçağa isim vermek için sosyal medya üzerinden bir kampanya başlatmıştı. Kullanıcıların önermesiyle uçağa 11 Ağustos 2017’de Trabzon’un Maçka ilçesinde PKK’lı teröristlerin erzak çaldığını ihbar eden ve girdikleri evi polislere gösterdiği sırada teröristlerin açtığı ateşle Jandarma Astsubay Başçavuş Ferhat Gedik ile şehit olan Eren Bülbül’ün anısına ‘’Maçka’’ ismi verilmişti.

Bugün ilk seferini gerçekleştiren Türk Hava Yolları’nın ‘’Maçka’’ isimli uçağı 300 yolcusuyla birlikte saat 10.00’da İstanbul Havalimanı’ndan Trabzon Havalimanı’na vardı. Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, ‘’Şimdi biz de ‘İyi ki varsın Eren’ diyoruz. Senin için Maçka uçağı dünyanın 4 bir tarafına 120’den fazla ülkeye uçacak’’ dedi.

Ayrıca uçağa verilen isimde sosyal medyada bulunan kullanıcıların büyük bir katkısı olduğunu dile getiren İlker Aycı: ‘’Türk Hava Yolları’nın yeni uçağı Maçka, sosyal medyadaki vatandaşlarımızın duyarlılığı neticesinden verilmiştir. İsmi ve ilk seferi hayırlı olsun. Milli bayrak taşıyıcı olarak bugüne kadar yaptığımız tüm uçuşları özel ve kıymetli görüyoruz. Bu gün sadece bir şehre ve havalimanına uçmuyoruz. Bugün şehidimiz Eren Bülbül’e uçuyoruz. Bu uçağımızın içindeki bazı yolcularımız Eren Bülbül’ün kabrini ziyarete gidiyor. Sosyal Medya’da bu kampanyaya oldukça yüksek katılım oldu. Olumlu duygular etrafında birleşerek milli değerlerimizin altında birleşebildiğimizi gösterdik. 15 yaşında bir kardeşimizin bundan iki yıl önce şehit olduğu Maçka’nın adını verdik. Elbette bir genç olarak onunda hayalleri vardı. Teröristlere en güzel cevabı eren dimdik durarak vermişti. Şimdi biz de 'İyi ki varsın Eren' diyoruz. Senin için Maçka uçağı dünyanın 4 bir tarafına 120 den fazla ülkeye uçacak. Uçtuğu her ülkeye hep aynı mesajı götürecek. Mili birlik ve beraberliğimizin bayrak taşıyıcılarından olan Türk Hava Yolları 'İyi ki varsın Eren' diyerek uçacak. Bu gün Eren Bülbül’ün ailesi de bizimle beraber bu uçakta’’ dedi.